Oliko Yeshualla Syntinen Luonne?
Oliko Yeshualla Syntinen Luonne?

Oliko Yeshualla Syntinen Luonne?

Yeshua Nasaretista, kyllä todella oli syntinen luonne.

Mistä tiedämme, että Yeshualla, Nasaretista oli syntinen luonne?

Me tiedämme sen Yeshuan sukuluettelosta, ja Apostolien kirjoituksista. Matteus luku 1.

Tyypillinen virhe ihmisissä on heidän ajattelunsa virheet, heidän heikkoutensa käsitellä rationaalista logiikkaa, kun lukevat Raamatun kirjeitä, ja Evankeliumia.

Toivon tarpeinen ihminen, on hyvin altis uskomaan mihin vaan, ja myös kehittämään oman mielikuvituksen kautta myyttejä.

Viime 2000 vuoden aikana on ollut paljon myyttejä Yeshuasta, jopa kirkot ja uskonnot ovat opettaneet Yeshua myyttejä. Katollinen kirkko on yksi niistä myyttien rakentajista.

Ihmisen kyky ajatella on rajoitettua, ihmisen on vaikea ajatella kahta todellisuutta samaan aikaan.

Esimerkiksi, ihmiselle voi olla hyvin helppo tehdä seuraavan johtopäätöksen, jos Yeshualla oli syntinen luonne, eihän sitten Yeshua voi olla sitä mitä Yeshua sanoi olevan?

Yeshua sanoi, että hän on Yehovan (YHWH) Poika.

Kun tutustumme Hebrealaisten kulttuuriin, noin 1460 vuotta ennen Yeshuan syntymistä, niin Israelin kansan kuningasta tuli YHWH poika, kun hänen vihittiin kuninkaan virkaan.

"Minä ajattelin:

Annan sinulle ensimmäisen sijan ihmislasten joukossa,

lahjoitan omaksesi kauniin maan, ihanimman koko maailmassa.

Ajattelin, että sinä sanot minua isäksi etkä koskaan käänny minusta pois.

Mutta niin kuin uskoton vaimo pettää miestään, niin sinä, Israelin heimo, olet pettänyt minua,

sanoo Herra."

Jeremiah. 3: 19–20.

”Pelastakaa heikot ja vähäväkiset, vapauttakaa heidät sortajien käsistä.

Te ette tiedä ettekä ymmärrä mitään, te harhailette pimeässä, ja maan perustukset järkkyvät.

Kuulkaa! Vaikka olette elohim, kaikki tyynni Korkeimman poikia, te kuolette niin kuin ihminen kuolee, sorrutte kuin vallasta syösty ruhtinas!”..

Psalmi: 86:4-6.

Hengen Luoma Uusi Elämä

Rooma Kirje 8:1-8.   Rinnakkainen käännös.

”Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa. Hengen laki, joka antaa elämän Yeshua Messiaan yhteydessä, on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

YHWH teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin,  jotta meissä, jotka elämme Hengen emmekä lihamme mukaista elämää, toteutuisi lain vaatima vanhurskaus.

Lihan mukaan elävillä on lihan mukaiset pyrkimykset, Hengen mukaan elävillä Hengen mukaiset.

Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.

Lihan pyrkimykset sotivat YWHW vastaan, sillä ne eivät alistu Elohim Hengen lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Elohim mieleen.”

 Yeshualla oli syntinen luonne. Syntyi syntisen ihmisen kaltaisena. Miriam synnytti Yeshuan lihasta.

”Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena.” (Luku 8, Jae 3).

Henki ja Lihan Ristiriita

Hengen ja lihan ristiriita on lähtöisin ihmisen elämä maan päällä ajoilta. Aatamin ja Eevan ajoilta.

Sitä voi olla vaikea hahmottaa, että mitä olisi täydellinen Hengellinen elämä, ilman ihmisen lihan kanssa taistelua.

Luonnollinen ihminen saattaa ajatella että, ihmisen pitää antautua täysin lihan voimalle, sittenhän Hengen taistelu kanssa loppuu. Se on suuri virhe, ja lihan mielelle antautuminen.

Ihmisen aivot ei ole luotu antautumaan lihan mielelle. Ihminen on Henkinen olento, siksi ihmisen liha pitää alistaa itsenä Hengen voimalle, siis järkevän aivojen, itse hallinnan voiman alle. Se on osa itse hallintaa.

Se vaatii myös oikeata tietoa, sillä ihmisen aivot tarvitsevat tietoa, oikealla tiedolla, ihminen pystyy suuntaamaan oikeaan suuntaan. Oikeata tietoa on annettu noin 3460 vuotta sitten, se löytyy 2 Mooseksen kirjasta, luku 20.

Yeshuan Syntinen Luonne.

Yeshuan syntinen luonne tuli esille hyvin selvästi, kun Yeshua oli käynyt Yohannes Kastajan kasteella, ja siellä näkyvästi täyttyi Ruach Hakodesh (Pyhälle Hengellä). Yeshua paastosi 40 päivää, hiljentämällä syntisen luonteen ihmisen lihassa.  

Syntisen luonne koetteli lihan himoja, Yeshua vastasi Mooseksen Kirjojen opilla.

Syntisen luonne koetteli silmien himoja, Yeshua vastasti Mooseksen kirjojen opilla.

Syntisen luonne koetteli elämän ylpeyttä, Yeshua vastasi Mooseksen kirjojen opilla.

Mooseksen kirjat, Toora ohjeet, olivat oleet Yeshuan elämälle suoja, joka oli estänyt Yeshuan tekemästä syntiä.

Yeshua ei tehnyt syntiä, vaikkapa hänellä oli syntinen lihan luonne, joka hän oli perinyt Miriam äidiltä.

Yeshua on Pelastaja, kaikille, jotka laittavat uskonsa Hänen Pelastuksensa uhraukseen.

YHWH (Taivaan Isä) suunnitelma oli uhrata Yeshua Nasaretista ristillä, ja niin tuomita ihmisen syntinen ihmisen luonne, joka oli langennut Paratiisissa, Aatamin ja Eevan aikana, joskus ajan alussa.

Hengen Luoma Uusi Elämä

Rooma kirja. Luku 8:1-

”Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa.

Hengen laki, joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

YHWH teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin, jotta meissä, jotka elämme Hengen emmekä lihamme mukaista elämää, toteutuisi lain vaatima vanhurskaus.

Lihan mukaan elävillä on lihan mukaiset pyrkimykset, Hengen mukaan elävillä Hengen mukaiset.

Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.

Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla YHWH mieleen.”…….

Jeesuksen seuraamisesta

Matteus 16: 24-26.

”Jeesus sanoi opetuslapsilleen: »Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä.

Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta menettää sielunsa? Millä ihminen voi ostaa sielunsa takaisin?”………….

Yeshua Nasaretista oli;

  • Juutalaisten Kuningas
  • Korkea Pappi
  • Profeetta
  • YHWH Poika
  • Elämän Luojan Uhraus Karitsa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *